Přeskočit na obsah

Jak si vedou mé projekty a na čem pracuji

Naposledy v únoru 2012 jsem se na blogu zmínil o tom, jak si vedou HobbyRecepty.cz. Je zajímavé si takový článek po sobě přečíst s odstupem. Jak si tedy mé projekty vedou dnes?

Internetové magazíny

Do podnikání na internetu jsem se pustil právě v oblasti internetových magazínů. Dodnes mají zcela dominantní podíl na mých aktivitách. V posledních měsících prošly magazíny poměrně bouřlivou (r)evolucí. Stále objevuji nové možnosti zatraktivnění obsahu, na druhou stranu bych rád jejich potenciál využil v dalších napojených službách. Například FitYOU.cz tak má svoje diskusní fórum, HobbyRecepty.cz jsou tematicky spřízněné s internetovým obchodem GARD.cz.

Nejsnáze by se dal cíl charakterizovat jako přechod z magazínů na komunitní portály.

Hobby receptář (HobbyRecepty.cz)

První z mých magazínů prožil rok 2014 ve znamení „nahoru-dolu“. Po velkém SEO updatu všech článků a stránek vystřelila návštěvnost do nebe (přes 600 UIP denně), následně se však po zásahu Seznamu do algoritmů opět sesypala na původní hodnoty.

Musím také přiznat, že ve druhé polovině roku magazín dost strádal a nedostával péči, jakou by si zasloužil. Z „dojné krávy“ se tak postupně stal „hladový pes“. Po konci zkouškového období proto web dostal novou šablonu. Spolu s tím přišlo zúžení cílové skupiny (byly zrušení rubriky Mazlíčci a Zdraví), web se tak nově soustředí pouze na péči o dům a zahradu, ruční práce a kutilství. Jsem přesvědčen, že to je správná cesta.

Přestože bylo přesunuto poměrně velké množství článků, zásah se projevil pozitivně a dnešní návštěvnost přesahuje 300 UIP denně, což je více, než během ledna. Musím však přiznat, že po třech letech provozu bych si představoval návštěvnost přes 1000 UIP denně, což je také můj cíl pro nejbližší budoucnost.

Plánujeme atraktivní obsah jako například katalog bylinek, zvažuji založení diskusního fóra a další. HobbyRecepty.cz jsou moje srdcová záležitost, které vděčím za spoustu zkušeností a znalostí.

Fitness magazín (FitYOU.cz)

Co do návštěvnosti je FitYOU.cz hvězdou mých projektů. Za rok a půl jsme se dostali z nuly na 1000+ UIP denně. Nebojím se tvrdit, že patříme mezi přední české fitness magazíny. Nevýhodou je v tomto případě pouze nedostatek času, či finančních prostředků na realizaci všech nápadů.

Chceme tvořit více kvalitního obsah, přidávat mnoho navazujících služeb. Za slabinu bych označil trochu zastarávající šablonu, která již obdržela příliš mnoho úprav, není responzivní a zvažuji přechod na novou. Mám však rád osobitý design webu, o který nechci přijít. Nejbližší měsíce ukážou.

Cestovatelský magazín (1000mistsveta.cz)

Tento magazín se s proměnlivým úsilím snažím rozjet již dlouhé měsíce a musím přiznat, že se mi to příliš nedaří. Po HobbyReceptech dostal novou šablonu, která vypadá skvěle. Jsem zvědavý na léto 2015, věřím v růst návštěvnosti během cestovatelské sezóny.

V plánu je nyní pouze rozšíření stávajícího obsahu o nové články. Přesto bych zařadil jeho růst mezi priority roku 2015.

Novinky (Femia.cz a Mazloun.cz)

Dva nové magazíny Femia.cz a Mazloun.cz vznikly odštěpem z magazínu HobbyRecepty.cz. Dohromady je navštíví asi 50 čtenářů denně a start je tak velmi optimistický – počítal jsem i s tím, že návštěvnost začne od nuly, zejména Google však přesměrování článků bleskově zaindexoval a pozice zůstaly na svém.

Ani od jednoho z magazínů zatím nečekám velké věci, plánuji konstantní růst obsahu, monetizaci nechám tak trochu žít vlastním životem. Rozhodně nemám v plánu weby „zničit“ přemírou levné inzerce, cílem jsou magazíny s kvalitním obsahem.

Mám zálusk ještě na další magazíny, které však musí být rozjety od nuly. To je vždy ten nejtěžší úkol – web polyká čas a peníze, aniž by cokoliv během několika měsíců byl schopen vrátit. Stejně tak štěpit pozornost mezi větší množství projektů není vždy dobré. Budu se tak muset naučit podělit o svou práci s dalšími lidmi. V řízení lidí (ale i sebe) spatřuji své největší slabiny.

Elektronické obchody

Zatím vlastním pouze dropship GARD.cz. Vzhledem k tomu, že jsem vytížen také studiem, považuji tuto formu prodeje za ideální – nemusím vlastnit skladové prostory, ani zboží a běhat s ním na poštu. Daní jsou samozřejmě nižší marže (resp. provize).

GARD.cz

V dubnu roku 2014 jsem spustil obchod GARD.cz na bázi dropshippingu. V tomto případě začnu negativy, kterými jsou až nečekaně vysoké náklady na spuštění, ale i následný provoz (reklama). Celkově přitom ještě web není v černých číslech, do který bych se chtěl dostat během léta 2015 (i tak by byla roční návratnost super). Famózní byly Vánoce 2014, během kterých jsem prakticky denně zvedal telefony a nebyl několik týdnů den bez objednávky. Následně však nastal velký útlum a během ledna a února web ležel ladem bez reklamy. Těším se na jaro/léto, sázím zejména na prodej zahradního vybavení.

Rubrika: PodnikáníProjekty

Přidejte první komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Lukáš Jirsa

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít